Ile trwa market research?

Potencjał market research jest naprawdę duży i tego typu badania można realizować na różnych etapach działania przedsiębiorstwa. Wiele firm zadaje sobie jednak pytanie, jak długo może trwać realizacja takiego przedsięwzięcia badawczego oraz od czego w praktyce to zależy.

Od czego zależy czas trwania market research?

Market research, czyli badania rynku mogą mieć różną formę, od prostych badań ankietowych, przez pogłębione wywiady indywidualne prowadzone w grupach eksperckich. Już sam wybór formy będzie przekładał się na czas trwania, im bowiem więcej technik oraz większe ich skomplikowanie, tym dłuższa realizacja.

Czas realizacji zależy również od specyfiki branży, której ma dotyczyć market research. Jeśli bowiem jest to dziedzina raczkująca na temat której jest niewiele danych oraz nie można posiłkować się już dostępnymi informacjami, wówczas okres ten będzie dłuższy.

Ile trwa market research?

Biorąc pod uwagę wszystkie powyżej wymienione czynniki, czas trwania market research aż do uzyskania wyników może wynieść od zaledwie tygodnia, nawet do 2 miesięcy. Tydzień możliwy jest wówczas, gdy badanie realizowane jest online metodą CAWI. Służy do tego platforma Badanie-Opinii.pl stworzona przez ekspertów Centrum Badawczo-Rozwojowego BioStat®, którzy skupili się na tym, aby przeprowadzenie market research tym sposobem było łatwe, szybkie i intuicyjne. Dodatkową zaletą tej platformy jest m.in. to, że pozwala na bardzo precyzyjne wskazanie, do kogo ma być skierowana ankieta oraz jak liczna ma być to grupa osób.

Kiedy jednak badanie może trwać kilka tygodni, a nawet miesięcy? Zazwyczaj ma to miejsce wtedy, gdy korzysta się z badań jakościowych takich jak np. Indywidualne wywiady pogłębione oraz łączy się je z technikami mieszanymi, np. Metodą tajemniczego klienta. Zwłaszcza ta ostatnia jest stosunkowo czasochłonna, wymaga bowiem przeprowadzania testów bezpośrednio w placówkach przedsiębiorstwa, aby sprawdzić poziom obsługi oraz wskazać na główne błędy popełniane w tym zakresie.

Implementacja wniosków market research

Czas przeprowadzania market research może być różny, podobnie jak implementacja strategii opracowanej na bazie jego wniosków. Jeśli okaże się, że firma źle określiła swoją grupę docelową lub jej produkt nie spotkał się z oczekiwanym zainteresowaniem potencjalnych klientów, wówczas podjęte działania będą musiały być zdecydowanie bardziej kompleksowe i mogę trwać dłużej.

Konieczny może być również rebranding marki, co także zajmuje od kilku do nawet kilkunastu miesięcy. Z realizacją market research nie warto więc zwlekać, bowiem im szybciej zostanie ono przeprowadzone, tym szybciej zostaną wprowadzone niezbędne działania, które pomogą przedsiębiorstwu wejść na właściwy tor.

Jak widać czas trwania market research uzależniony jest od wielu różnych czynników. Przedsiębiorstwo je zlecające ma jednak kontrolę nad tym czasem, jeśli bowiem wyniki chce uzyskać szybko, wówczas optymalne będą techniki takie jak internetowe badania ankietowe CAWI realizowane poprzez stronę Badanie-Opinii.pl.

sondaz24.pl
Telefon