Badania satysfakcji klienta – zwiększ satysfakcję klienta już dziś

Nic nie ma większego wpływu na rentowność Twojej firmy niż zadowolenie klienta. Każdy wzrost oceny satysfakcji przekłada się bezpośrednio na większe i częstsze zamówienia, a pozytywne słowo z ust przyciąga jeszcze więcej klientów. Najlepszym sposobem pomiaru i poprawy satysfakcji klienta jest wykorzystanie badania satysfakcji klienta.

Zaprojektuj swój kwestionariusz

Źle zaprojektowany kwestionariusz badania satysfakcji klienta może być gorszy dla firmy niż nieprzeprowadzone badanie satysfakcji klienta. Najlepszym narzędziem do przeprowadzenia badania satysfakcji klienta jest program SurvGo™. Program ten oferuje wiele możliwości.

Badania satysfakcji klienta polegają na zbieraniu opinii, a nie neutralnych odpowiedzi, ponieważ mając wystarczająco dużo opinii (reprezentatywną próbę) mamy fakty. Efektem źle napisanych pytań ankietowych są niedokładne dane. Oznacza to, że możesz nie odkryć działań, które powinieneś podjąć w celu poprawy satysfakcji klienta. Co gorsza, możesz popaść w fałszywe samozadowolenie, że klienci są zadowoleni, podczas gdy tak nie jest i podejmować decyzje w oparciu o błędne dane. Doświadczenie i wiedza profesjonalnych badaczy mogą być nieocenione przy projektowaniu badania satysfakcji klienta.

Przeprowadzenie badania satysfakcji klienta

Badania ankietowe cechują się tym, że zawsze będziesz miał do czynienia z próbą, ponieważ nie każdy, kogo zaprosisz do udziału w badaniu, odpowie na nie. W niektórych przypadkach badana populacja jest tak duża, że zbadanie całej grupy może być niemożliwe. Jeśli ludzie nie są świadomi nauki stojącej za ankietami, mogą nie wiedzieć jak zapewnić, żeby próba odpowiedzi z ankiety była reprezentatywna dla całej populacji klientów. Mogą również nie wiedzieć, czy mają wystarczająco dużo odpowiedzi, aby dostarczyć statystycznie istotnych wyników dla podzbiorów zebranych danych, takich jak typ klienta, typ produktu, obszar geograficzny, itp. Właściwe techniki są niezbędne dla sukcesu i dokładności każdego badania satysfakcji klienta.

Interpretacja i podjęcie działań

Wiele osób, patrząc na wyniki analizy, nie ma pojęcia co robić dalej. Aby zrozumieć i zinterpretować uzyskane dane warto dokładnie przyjrzeć się zebranym informacjom zwrotnym.  Mając odpowiedni wgląd, możesz uszeregować swoje plany działania pod kątem tych działań, które będą miały największy wpływ na ogólną satysfakcję klienta. Możesz zidentyfikować elementy, które mogą mieć ogromny wpływ na satysfakcję, ale które możesz zrealizować szybko i niewielkim kosztem. Podejmowanie ukierunkowanych działań jest najważniejszą częścią procesu, ponieważ poprawia satysfakcję klienta. Upewnienie się, że klienci wiedzą o zmianach wprowadzonych w wyniku badania satysfakcji klienta, również przyczynia się do zwiększenia zadowolenia z firmy i marki.

Te trzy kroki do poprawy satysfakcji klienta są proste i opierają się na założeniu, że przeprowadzasz efektywne badanie satysfakcji klienta. Prawidłowo zaprojektowane i przeprowadzone badanie satysfakcji klienta zwiększy zadowolenie klientów. Jeśli chcemy, aby nasza ankieta była w pełni profesjonalna warto skorzystać z usług Centrum Badawczo-Rozwojowego Biostat®. Wykwalifikowana kadra posiada 17-letnie doświadczenie w realizacji takich badań.

sondaz24.pl
Telefon