Badania satysfakcji klienta i istotne dane, które dzięki nim zdobędziesz
Jako przedsiębiorca wiesz, że Twój biznes rozwija się wtedy, gdy Twoi klienci są zadowoleni. Dzięki regularnym badaniom satysfakcji klientów możesz wcześnie dowiedzieć się, czego jeszcze oczekują Twoi klienci i jak możesz im pomóc. Doświadczenie klienta jest jednym z niewielu czynników wyróżniających markę.
Wyróżniasz się dzięki obsłudze klienta
Kiedy Twoi klienci są zadowoleni to mają tendencję do regularnego robienia zakupów i polecania Cię swoim znajomym, rodzinie, czy też przyjaciołom. Jest również bardziej prawdopodobne, że pozostaną klientami na dłużej – zostaną Twoimi stałymi konsumentami. Według badań zdecydowana większość konsumentów zgłasza, że po doświadczeniu złej obsługi klienta zmienia korzystanie usług z danego przedsiębiorstwa na firmę konkurencyjną. Jednak lojalni klienci mają tendencję do kupowania dużej liczby produktów konkretnej marki i przyczyniają się tym do poprawy wyników finansowych. Ponadto, jeśli utrzymasz rzetelnych klientów, spędzisz mniej czasu na marketingu i reklamie, aby znaleźć nowych konsumentów. Badanie satysfakcji klienta da Ci informacje na temat tego, co sprawia, że Twoi klienci są zadowoleni. Być może uda Ci się rozwiązać aspekty, z których klienci są niezadowoleni, zanim zdecydują się na korzystanie z usług firm konkurujących. Poprzez przeprowadzenie badań możesz też odkryć nowe sposoby obsługi swoich klientów.
Korzyści z badania satysfakcji klienta
Skuteczne badanie satysfakcji klienta zaczyna się od tego, że wiesz, po co je przeprowadzasz. Czego chcesz się dowiedzieć o swoich klientach? Czy chcesz dowiedzieć się więcej o swojej obecnej bazie klientów, aby móc skierować swoje działania marketingowe do innych osób, takich jak oni? A może zastanawiasz się, czego jeszcze oczekują od Ciebie, ale nie przyszło Ci do głowy, aby o to zapytać, dzięki czemu będziesz mógł zwiększyć poziom utrzymania klientów? Właściciele firm wiedzą, że utrzymanie klientów kosztuje mniej niż pozyskanie nowych. Szczęśliwi klienci są bardziej skłonni do wypróbowania nowych produktów i usług oraz do pozostawienia pozytywnych recenzji w sieci. Pozytywne opinie podnoszą ranking Twojej strony internetowej, ułatwiając potencjalnym klientom znalezienie Twojej firmy. Duża liczba pozytywnych recenzji w Internecie sprawia, że są bardziej skłonni Ci zaufać. Ostatecznie, zaufane usługi są warte więcej, a ty możesz podnieść swoje ceny i stworzyć pakiety, które lepiej służą klientom, jednocześnie zwiększając swoje zarobki. Przyjęcie postawy ciągłego uczenia się o swoich klientach daje Ci więcej możliwości, aby dowiedzieć się, czego chcą. Badanie satysfakcji klienta może pokazać Ci dokładnie, co robisz dobrze i na co powinieneś położyć nacisk, aby przyciągnąć więcej klientów podobnych do Twojej obecnej bazy zadowolonych klientów. Ankieta może również dać Ci wgląd w potencjalną nową ofertę usług lub podsunąć pomysł na współpracę z innymi specjalistami w celu zaoferowania szerszego zakresu usług.
Jak widać, badanie satysfakcji klienta dostarcza właścicielom przedsiębiorstw mnóstwo użytecznych informacji. Dzięki takim danym z pewnością będą mogli rozwinąć swój biznes na obecnym rynku. Jeśli nie wiesz, jak stworzyć badanie satysfakcji klienta pamiętaj o istnieniu takich firm, jak Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat®. Takie przedsiębiorstwa świadczą usługi przeprowadzania różnych ankiet, w tym badań satysfakcji klienta.