7 sposobów na wykorzystanie ankiety CAWI do angażowania odbiorców

Kiedy myślisz o ankietach CAWI, prawdopodobnie myślisz o ankiecie satysfakcji klienta, którą wysyłasz swoim klientom. Jednak ankiety online to także prosty sposób na to, aby komunikacja, którą już prowadzisz była bardziej angażująca. Zaangażowani i zainteresowani klienci są bardziej skłonni do tworzenia długotrwałej relacji.

W jaki sposób można wykorzystać ankiety CAWI?

Za pomocą ankiet CAWI możesz stworzyć idealny marketing. Będzie on wtedy, gdy Twoi klienci i potencjalni konsumenci będą mieli możliwość podzielenia się swoimi spostrzeżeniami na dany temat. Otrzymasz wtedy wnikliwą informację zwrotną, którą potrzebujesz, aby stworzyć interesujące oferty oraz treści. Zapoznaj się, więc ze wskazówkami dotyczącymi przeprowadzania ankiet CAWI.

Zdobądź tematy

Stwórz ankietę z pytaniem, które tematy są najbardziej interesujące dla Twoich odbiorców. Pamiętaj, aby umieścić ją w wiadomości e-mail, na swojej stronie na Facebooku lub umieścić link do niej na swoim koncie na Twitterze. W końcu, starasz się tworzyć treści, które Twoi odbiorcy chcą czytać - oni wiedzą najlepiej, czym są zainteresowani.

Używaj ankiet CAWI, jako treści w mediach społecznościowych

Wiesz, że powinieneś regularnie aktualizować swoje konto na Twitterze, Instagramie  i Facebooku, ale raz na jakiś czas każdy ma problem z tworzeniem treści. Krótka ankieta CAWI lub sondaż to szybki i łatwy sposób, aby uzyskać wskazówki, na jaki temat napisać kolejny wpis. Użyj ankiety, aby dowiedzieć się, jakiego rodzaju informacje Twoja grupa docelowa chce zobaczyć na stronach społecznościowych w przyszłości.

Pozwól, aby Twoja lista sama się segmentowała

Segmentacja Twojej listy pomoże Ci dotrzeć do właściwej grupy odbiorców z właściwym przekazem. Właściwy komunikat to taki, który odpowiada potrzebom danej grupy odbiorców, a kto lepiej zna ich potrzeby niż sami odbiorcy? Dodaj do swojego newslettera ankietę, w której poprosisz swoją listę o dokonanie segmentacji, czy to ze względu na produkt, branżę, czy też program, abyś mógł lepiej ukierunkować swoją komunikację.

Uzyskaj informację zwrotną na temat strony internetowej

Strona internetowa Twojej organizacji jest jednym z pierwszych miejsc, do których trafiają Twoi klienci lub sympatycy, aby dowiedzieć się o Tobie więcej. Dodaj link do krótkiej ankiety CAWI i dowiedz się, czy odwiedzającym podoba się układ strony, czy mogą znaleźć na niej informacje, których szukają, czy też podoba im się ostatnio wprowadzone ulepszenie.

Oceń swój proces zakupu

Jeśli sprzedajesz lub przyjmujesz darowizny na swojej stronie, prawdopodobnie wysyłasz e-mail potwierdzający. Dodaj link do ankiety CAWI lub kwestionariusza w tym mailu i dowiedz się, czy Twoi klienci są zadowoleni z procesu zakupu i co możesz zrobić, aby go usprawnić.

Ankieta CAWI nie musi być poważna

Nie każda ankieta lub sondaż musi być tworzona z myślą o udzieleniu odpowiedzi na bardzo poważne pytanie. Nie chcesz przecież, aby Twoi odbiorcy czuli się tak, jakby byli odbiorcami jednostronnej komunikacji z Tobą - starasz się stworzyć dialog. Ankieta z bardziej swobodnym pytaniem przykuje ich uwagę i doda trochę zabawy do rozmowy.

Przyciągnij uwagę swoich odbiorców treścią, która zyskała na popularności dzięki ankietom online i sondażom. Daj swoim klientom, członkom i potencjalnym klientom szansę powiedzenia Ci, co ich interesuje.

sondaz24.pl
Telefon